دل نوشته های یک دل شکسته

اگر کتاب زندگی چاپ دومی داشت هیچوقت نمی گذاشتم این همه غلط تکرار شود.

دل نوشته های یک دل شکسته

اگر کتاب زندگی چاپ دومی داشت هیچوقت نمی گذاشتم این همه غلط تکرار شود.

در سوگ فاطمه (س)

به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س)

کلام مولا علی (ع) در رثای فاطمه (س) :  

ـ «ای پیغمبر خدا از من و از دخترت که به دیدن تو آمده و در کنار تو زیر خاک خفته است، بر تو درود باد!

خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران به تو بپیوندد . پس از او شکیبایی من بپایان رسیده و خویشتن داری من از دست رفته.

ـ اما آنچنان که در جدایی تو صبر را پیشه کردم، در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره ندارم که شکیبایی بر مصیبت سنت است.

ای پیغمبر خدا ! تو بر روی سینة من جان دادی ! ترا بدست خود و در دل خاک سپردم ! قرآن خبر داده است که پایان زندگی همه بازگشت به خداست. اکنون امانت به صاحبانش رسید، زهرا از دست من رفت و نزد تو آرمید.

ـ ای پیغمبر خدا پس از او آسمان و زمین زشت می نماید، و هیچگاه اندوه دلم نمی گشاید. چشمانم
بی خواب، و دل از سوز غم{ گداخته} است،‌ تا خدا مرا در جوار تو ساکن گرداند.

ـ مرگ زهرا ضربتی بود که دل را خسته و غصه ام را پیوسته گردانید. و چه زود جمع ما را به پریشانی کشانید. شکایت خود را به خدا می برم و دخترت را به تو می سپارم! خواهد گفت که امتت پس از تو باوی چه ستمها کردند. آنچه خواهی از او بجو و هر چه خواهی بدو بگو! تا سرّ دل بر تو گشاید، و خونیکه خورده است بیرون آید و خدا که بهترین داور است میان او و ستمکاران داوری نماید.

 

ـ سلامی که به تو می دهم بدرود است نه از ملالت، و از روی شوق است، نه کسالت. اگر می روم نه ملول و خسته جانم و اگر می مانم نه به وعدة خدا بدگمانم. و چون شکیبایان را وعده داده است در انتظار پاداش او می مانم که هر چه هست از اوست و شکیبایی نیکوست. اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود برای همیشه در کنار قبرت می ماندم  و در این مصیبت بزرگ، چون فرزند مرده ،جوی اشک از دیدگانم می راندم.

ـ خدا گواه هست که دخترت پنهانی بخاک می رود. هنوز روزی چند از مرگ تو نگذشته، و نام تو از زبانها نرفته، حق او را بردند و میراث او را خوردند. درد دل را با تو در میان می گذرام و دل را به یاد تو خوش می دارم که درود خدا بر تو باد و سلام و رضوان خدا بر فاطمه. »
 
برگرفته  از کتاب در مکتب فاطمه

نظرات 2 + ارسال نظر
دختری که هیچ کس و جز تو نداره جمعه 19 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 00:00 http://banooyemah.blogsky.com

سلام

مسافری هستم به مقصد بهشت َ در این سفر به دنبال هم راهی میگردم که همسفر م باشد . همسفری متفاوت از دیگران با تفکر بالا و اهل علم و دانش با کوله باری از معرفت که همراهی ام کند شاید در این سرزمین یافتم

موفق باشی

دختری که هیچ کس و جز تو نداره پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 http://banooyemah.blogsky.com


سلام
ای رهگذر
با نگاه بی انتهایت
به عمق تک تک حروف و
واژه هایم بنگر و
آرام آرام
مرا همراه با این صفحه ورق بزن...
و بعد به رسم روزگار مراو
عمق نو شته هایم را
به دست فراموشی بسپار...
...آواره سر گردان...

سلام

آنکه هیچگاه تنها نیست چون او را دارد.

ای بانوی ماه

به تو رسیدم ...تورا خواندم ...با واژه های زیبایت همسفر شدم

وتو را ستودم .

اما بدست فراموشی نسپردم بلکه تورا در قلب صفحه خودجا دادم تا رهگذران صاحب دل

نگین درخشانی که صفحات مرا مزین نموده ببینندوبه دیدارش روند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد